Zastupitelé za KSČM se trvale snaží úzce spolupracovat s občany, zlepšit informovanost o plnění jejich návrhů a stanovisek z podnětů veřejných besed, petic atd.
Zastupitelé za KSČM nápravu iniciovali opakovaně a naposledy 25.3.2010. Oprávněnost podnětů nikdo nezpochybňoval, ale vždy se naráželo na nevyjasněné majetkové vztahy půdního fondu. Plnění našich podnětů a návrhů sledujeme a řešení dále pokročilo.
Jak uvádí Roman Ondřich DiS. - tiskový mluvčí města Písek, tak město již připravilo řešení, které se začíná realizovat v projektu s názvem "Cyklotrasy a In line dráhy" v úseku Písek, Smrkovice, Semice a Písek. V rámci tohoto projektu je plánováno také vybudování stezky okolo železniční trati, která by měla být vedena také po dotčených pozemcích právě mezi sídlištěm Jih a nákupního centra v ul. Obchodní ( směr k hypermarketu Albert ). V tuto chvíli se postupně realizuje projektová příprava a příprava řešení majetkových vztahů. Jednání s vlastníky pozemků bývají často velmi zdlouhavá a náročná. Abychom si učinili představu tak jde o parcely orné půdy zemědělského půdního fondu, p.č. 1258/8, 1257/1, 1270 a 1258/2, 2547, 2704. Podle konkrétního situování stezky se jedná minimálně o šest ( 6 ) a maximálně až o osm ( 8 ) vlastníků. Vlastníci mají různě velké podíly a jejich bydliště je různé ( Praha, Písek, Heřmaň, Štěkeň a Čakovec ). Z vlastníků Město Písek a stát disponují nejmenší plošnou výměrou.
Zvolené řešení města je sice zdlouhavější, ale může být v konečném důsledku efektivní a finančně výhodné. Uvedený projekt může využít i alternativní zdroje financování např. také granty a dotace.
Nám občanům se tedy naděje na podstatné vylepšení podmínek chůze za nákupy neustále zvyšuje. Držíme městu palce a věříme, že plánovaný projekt bude rychle a relativně lacině realizován.